søndag den 13. februar 2011

Avocado-toast med blødt æg


Mens jeg går og drømmer om at blodappelsiner bliver til at købe her i Udkantsdanmark, så jeg kan forsøge mig med denne fantastiske kage, så kan jeg glæde mig over, at jeg nu har lært endnu en god måde at spise morgenæg på: Avocado-toast med kogt æg.

Tjah det er jo så simpelt, at det næsten er fornærmende at skrive en opskrift, men altså:

Smid en skive brød i risteren, find en blød, moden avocado. Smat avocado ud på brødet, når det er toastet, som du vil have det, drys med salt og peber og stænk med lidt tabasco, hvis du vil give den bløde, grønne smag lidt modspil og smid så et blødkogt eller smilende æg øverst.

Mit æg blev kogt lige længe nok, trods nedstående digitale hjælpemiddel, det var nu ikke Egg timers skyld, men min - uret skal jo startes når vandet koger og ikke når man opdager, at det koger.

1 kommentar:

  1. Det ser altså ret lækkert ud!! Jeg mangler altid ideer til frokost, så denne hapser jeg da lige :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet