fredag den 16. september 2011

A stiff drink part 2

Den er sgu da meget køn, sådan en bette stiv whiskey med blomme og salvie.

Det var intet problem at få den ud af formen - som var låget til en lille legobeholder.

Jeg havde selvfølgelig også smurt den med en dråbe olivenolie før mit flydende jelly shot blev hældt i i går.

Men lad os skrue tiden tilbage til klokken 01.30 i nat:

Jeg var pænt udmattet, aftenen havde været præcis som forventet og nu skulle jeg så omvendes til blæver.

Only problem - der var ikke noget blæver.

Min stive whiskey var så stiv, at konsistensen var som engelsk vingummi glemt i en skål en måned bagest i et skab.

Så jeg hentede en ske og skar heltmodigt et hjørne af og tyggede to gange og gav op.

Den smagte forfærdeligt - ikke af andet end sprit og noget udefinerbart syntetisk.

Nu havde jeg faktisk både mumlet ahhh, da min blanding af blommesaft, salvie og citronsaft blev siet og glædet mig over den fine røgede smag i min Rye Whiskey ved tidligere indtagelse, så noget går galt, når gelatinen støder til.

Så altså - jeg må prøve igen - så let giver jeg mig da ikke - jelly shots er jo populære af en grund.

Aftenen sluttede derfor med et lille glas blød skotsk whisky og ikke nogen stiff drink.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar