tirsdag den 8. februar 2011

Tilsæt kun vand...


Jeg indrømmer det, jeg er skiftevis fascineret og forbløffet over produktet på billedet.

Det er slik designet til at gøre japanske børn dygtigere, fordi de selv skal arbejde for at forvandle mærkeligt pulver til slik der ligner fx sushi eller pizza.

Der skal blot tilsættes vand og så indholder pakken alle nødvendige redskaber.

Og jo, jeg har set nedenstående video, mere end en gang.



Og der er mere, hvor den godbid kommer fra. For kvinden bag de forsigtige hænder - som blot er en begejstret japansk kunde uden tilknytning til firmaet, viser også gerne hvordan man frembringer lidt fastfood som pizza. Eller hvad med små isvafler og isbåde?

Som sagt, fascinerende og forbløffende, men selvfølgelig har jeg da også undersøgt, hvor det kan købes - det kunne da være sjovt at prøve.

Og hvis det viser sig for besværligt, så kan man jo forsøge at lave sit eget sushi slik helt fra bunden, som dette blogindlæg, der oprindeligt sendte mig i armene på tilsæt-kun-vand-produktet, har mange fine eksempler på.

6 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det sjovt! Japanere har altså nogle skøre produkter - jeg får sådan lyst til at besøge landet igen, for der er jo uanede mængder af sære, smukke, skøre og fascinerende produkter derovre :-)

    SvarSlet
  2. jeg elsker at se på på japanske sider, hvor man altså kan få alt muligt (underligt) og sjovt :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. @ Piske - så sig til, så får du en bestillingsliste med - og måske også fra Birthe ;)

    SvarSlet
  4. Andrea - jeg melder mig gerne til at tage til Japan igen - meeen det kræver, at jeg vinder i Lotto eller lignende - desværre ;-)

    SvarSlet
  5. Hej Andrea

    Jeg har stenet i timevis over de videoer - det er jo fuldstændig pløk på den fede måde :-)

    Det er dog til min gru gået op for mig at det slet ikke er slik - men uspiseligt plastik og kemikaliefyldt 'legetøj'. Kan slet ikke se hvad formålet med det er, så det anbefales ikke til børn under 8 år. Er lide stødt på et indlæg om det her. Der står det det skal give unge mennesker fornemmelsen at at lave mad. WTF?

    Men sjovt er det :-)

    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet
  6. @ Malou - enig - pløk på den fede måde ;)

    Det der legetøj Konapun du linker til, kan ganske rigtigt ikke spises, men bager, steger og gør ting rigtig mad gør. Jeg tænker det er derfor, at det er forbudt for børn under 8. Så gammel skal man vel være for at forstå, at det er uspiseligt.

    Og jo, det var vel sjovere at lave rigtig mad, men som jeg husker det, så legede vi både med sand og vand når vi "lavede" mad - og med rugbrød og vand - og det ene var lige så godt som det andet.

    Jeg har bestilt for 150 kroner af det der sushi-slik - http://www.conbinijapan.com/productos.php?cat=3&catp=27&lmt=12 - og lover at fortælle, hvor forfærdeligt det smager og hvor mærkeligt det er at lege med ;)

    SvarSlet